1 Şubat 2010 Pazartesi

KAKA GAZETE

'FENER SİVAS'I KATLETTİ' Bu bir manşet. Fenerbahçe Sivasspor'u 5-1 yendi. Maç Sivas'taydı. Bir Süper Lig maçıydı. Bu maçlardan 34 tane yapılacak toplam bu sezon. Bu sadece bir tanesiydi. En fazla 3 puandı. 3 puanı Fener aldı. Bir spor olayıydı, o kadar!
Bu manşette ki maksadı, göndermeyi sanıyorum deşifre etmeye gerek yok. Buna göre ben bu manşeti çok önemsiyorum. Bu manşet beni çok kaygılandırıyor. Çok adi buluyorum yapılanı. KAN KOKUYO ÇÜNKÜ! Ne kadar sinsice, ne kadar ucuz! Art niyet o kadar baskın ki bu 'çalışmada'! Gazetecilik değil bu. Sanıyorum en doğru tanım: KIŞKIRTMA! Hatta bir 'dalga' geçme gayreti bile var. Ayıp her şeyden önce! Ölenlere, yananlara ayıp. Burdan mı satıcaksınız gazetenizi? Bu mu yani? Her yol mu mübah? Hiç mi çekinmediniz? Orda kimse utanmaz mı? Gösterebileceğiniz maksimum akıl bu kadar mı? Ne zamandan beri bu kadar rahatız 'SİVAS KATLİAMI' ile ilgili? Geçti mi? Zaman aşımına mı uğradı? Sırada ne var? Depremde ölenler mi? Sizi bukadar kalpsiz yapan şey ne? Çoçukluğunuz çok mu zor geçti? Kimden, neyin intikamını alıyosunuz? Ayna yok mu yazı işlerinde?
Toplumsal hafızamızın kuvvetsizliğini destekleyen çok şey yaşıyoruz belki ama, bu da çok fazla. Kalp kırıcı, can yakıyor. Bunun ileri demokrasi, medeniyet veya herhangi bir başka batılı kavramla ilgisi yok. Bu manşetin basitliği, çirkinliği hiç bir şekilde mantığa bürünemez! Buna biz 'cahiller', 'sokakta ki adamlar' basın özgürlüğü mü diyeceğiz? Okuyup geçelim mi? Görmeyelim en iyisi!
Böyle bir şeyi nasıl insanlar yapar diye bir merak var içimde. Aklıma ilk GARGAMEL, DART VADER, MR.BURNS, KAPTAN HOOK gibi isimler geliyor çünkü yapılanı 'gerçekle' ilişkilendiremiyorum. Bu kadar kötü olabilmeyi anlamıyorum. Normaleştiremiyorum kafamda, alışamıyorum.
Çok kızdım, doğru! Ancak bu kadarını yapabiliyorum işte, yazıyorum öfkemi! Bir de TARAF okumuyorum, sokmuyorum eve! Cam bile silmiyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder